Esc.pl
Stwórz swój zestaw   Moje konto   Zawartość koszyka   Zamówienie
     
więcej opcji wyszukiwania
Komponenty i akcesoria
Informacje
Informacje
Obsługa serwisowa
Sprzedaż ratalna
Bezpieczeństwo przesyłek
0% VAT dla szkół
Zmienione godziny otwarcia
Kontakt
Regulamin
Polityka Prywatności
Linki

Procedura reklamacyjna

Dodaj zgłoszenie

Procedura reklamacyjna
Procedura reklamacyjna została wprowadzona w celu przyspieszenia realizacji gwarancyjnych zleceń serwisowych realizowanych wysyłkowo, pozwala ona w łatwy sposób zgłaszać usterki sprzętu, sprawdzać stan realizacji napraw oraz śledzić historię zleceń serwisowych.

Procedura gwarancyjna dotyczy towarów zakupionych wysyłkowo. Klienci, którzy zakupili sprzęt bezpośrednio w siedzibie Esc.pl mogą lecz nie muszą stosować się do poniższych zaleceń.

Procedura nie dotyczy towarów posiadających zewnętrzną gwarancję producenta.

Reklamacje gwarancyjne należy zgłaszać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie (opcja dostępna po zalogowaniu). Po wstępnej akceptacji zgłoszenia, zostanie wygenerowany numer RMA (Return Material Authorization) oraz wiadomość e-mail ze szczegółową instrukcją postępowania z reklamowanym sprzętem.

Numer RMA w sposób jednoznaczny identyfikuje serwisowany sprzęt. Przy korespondencji z serwisem zawsze należy powoływać się na numer zlecenia.

Przed przystąpieniem do realizacji procedury proszę upewnić się czy towar jest faktycznie uszkodzony!

Wypełnianie formularza:
W celu wygenerowania zlecenia serwisowego należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza. Poświęcenie kilku minut na staranne wprowadzenie danych skróci czas akceptacji oraz realizacji reklamacji, pozwoli także uniknąć niepotrzebnych nieporozumień związanych z powierzaniem sprzętu serwisowi.
  • nazwa sprzętu – należy wypełnić zgodnie z dowodem zakupu (paragon, faktura), w przypadku komputerów wystarczy wpisać „Komputer PC”,
  • dowód zakupu – należy wybrać zgodnie ze stanem faktycznym (paragon, faktura, karta gwarancyjna),
  • data zakupu – należy wypełnić w formacie RRRR-MM-DD, zgodnie z dowodem zakupu,
  • numer dowodu zakupu – w przypadku faktur numer widnieje w środkowej części dokumentu (zazwyczaj w formacie numer/MM/RRRR), w przypadku paragonów widnieje w środkowej części dokumentu lub w prawym dolnym rogu, gdy jest nieczytelny proszę wpisać symbol „*” i przesłać zdjęcie lub jego skan dla potwierdzenia dowodu zakupu
  • numery seryjny – w przypadku komputerów nie jest wymagany, proszę wpisać symbol „*”, w przypadku komponentów bazowych lub urządzeń zewnętrznych numer seryjny umieszczony jest bezpośrednio na sprzęcie zazwyczaj zaczyna się od oznaczenia S/N, SN lub podobnego, w przypadku kłopotów z odszukaniem prosimy o kontakt z serwisem, proszę starannie przepisać numer seryjny!,
  • rodzaj zlecenia – gwarancyjne lub płatne zależnie od zaistniałej sytuacji,
  • opis usterki – należy podać możliwie dokładny i za razem krótki opis zaobserwowanych nieprawidłowości w pracy sprzętu,
  • wyposażenie – komputery należy zgłaszać i wysyłać bez wyposażenia (proszę wpisać ‘brak’), chyba, że usterka wymaga dołączenia dodatkowego wyposażenia, komponenty bazowe (płyty główne, karty graficzne, karty muzyczne, zasilacze, pamięci, procesory BOX) należy zgłaszać i wysyłać z kompletnym wyposażeniem fabrycznym (listę załączonych dodatków należy podać w tym polu), w przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z serwisem.
  • uwagi – w tym polu można wpisać dodatkowe uwagi dla serwisu, np. zmianę adresu odesłania sprzętu, wypełnienie nie jest wymagane.

Procedura DOA
W przypadku stwierdzenia wadliwego funkcjonowania dowolnego urządzenia w terminie do 7. dni od chwili zakupu, klientowi przysługuje możliwość skorzystania z uproszczonej procedury reklamacyjnej DOA (ang. Dead On Arrival, martwy w chwili dostarczenia). Wadliwe urządzenie wymieniane jest zazwyczaj „od ręki”. W przypadku braku towaru w magazynie czas potrzebny na wymianę może się wydłużyć.

Esc.pl zastrzega sobie prawo do oceny technicznej zgłaszanych usterek oraz do kwalifikowania towaru do DOA. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.

Procedura DOA dotyczy towarów zakupionych przez każdy z kanałów dystrybucji.

W przypadku gdy przyczyną wystąpienia uszkodzenia mogła być szkoda spedycyjna bezwzględnie wymagane jest sporządzenie odpowiedniego protokołu.

Po upływie terminu 7. dni od chwili zakupu stosowane są standardowe procedury serwisowe.

Dalej
Esc.pl Sp. z o.o.